Jun 4, 2011

permulaan segala permulaan...

selawat dan salam atas kalian dariku pencintamu...


dear readers, time kasih kerane sudi membace blog aku.tak kesah la sengaje atau tidak, ade follower atau tidak, tu sume tak penting. yang penting agenda aku berjalan.ingat nak post siang td, tapi terhibernasi plak, tu yang tlajak post malam tu. takpe lah janji post kan.


seperti yang dijanjikan, post baru.


nak cerita pasal ape ek? sebenarnye banyak bende yang aku nak sampaikan, tapi semua harus disusun dengan cantik supaya agenda aku tercapai dan mesej tersampai kat korang. kalo tak nanti sume berkecamuk..

ok, ape kate kite mula dengan satu titik permulaan. semua benda adalah pergerakan.setiap detik adalah sebuah pergerakan molekular dan partikular. setiap detik, tidak kira sama ada kita beraktiviti atau tidak, detik itu sendiri adalah sebuah pergerakan. dan hukum alam menetapkan tiap-tiap yang bergerak ada permulaannya. molek rasenya kalau aku mulekan dengan persoalan ni:




                                               apa itu wujud?



ha, soalan yang simple, tapi susah nak jawab.korang tau ke ape makne wujud? mostly bile ditanyakan soalan ni ramai orang akan menjawab wujud itu ada, keberadaan, the state of being exist dan mcm2 lagi. tetapi sume itu tidak lain hanyalah kata seerti bagi wujud, bukan definisinya. yang kita mahukan ialah definisi...




kenape wujud?


mesti korang tak berape nampak kaitan antara persoalan mengenai wujud dengan agenda kesatuan yang aku nak sampaikan. mane nak nampak, baru mule, tunggu la dulu. buat mase skang, jawab soalan ni dulu, gune la ape2 sumber pon yang korang ade, asalkan bole bagi jawapan kat aku apa definisi wujud. jawapannye aku bagi next post. until then, babai....




p/s: aku sarankan korang follow sume post aku, supaye jelas flow die kat pale korang.

No comments:

Post a Comment